Motociklams buvo naudojami vieno ir kelių cilindrų oru ir vandeniu aušinami varikliai
2017-05-08
Nuovargis – natūralus žmogaus veiklos rezultatas superkant automobilius
2017-07-02

Kam naudojami motociklai ir mopedai

Motociklų ir mopedų varikliai naudojami kilnojamiesiems vandens siurbliams, elektros stotelėms, gatvių valymo, žoly­nų karpymo mašinoms, piūklams, vibratoriams, gokartams kitiems reikalams.

Siuo metu Tarybų Sąjungoje motociklai gaminami Iževs­ke, Irbite, Minske, Kijeve, Kovrove. Tuloje gaminami motoroleriai „Tyaa”, Kirove „Bsurxa”. Rygoje gaminami mopedai „Pura”, Lvove ir Penzoje    motoriniai dviračiai. Variklius mopedams „Pnra” tiekia Siaulių gamykla „Vairas”.

TSRS importuoja šiuos motociklus: čekoslovakiškus „Ja­va”, „CZ”, „ESO”, vengriškus „Pannonia”, iš VDR —„MZ”, „AWO”, „Simson”. įvežami taip pat čekoslovakiški motoro- „Cezeta”, mopedai „Javeta-sport”, „Javeta-standart”, mopedai „Simson”.

Kokius motociklus gamina Bulgarijoje

Bulgarijoje gaminami 250 cm3 dvitakčiai motociklai „Bal­kan”, kurių konstrukcija turi daug bendro su čekoslovakiš­komis „Javomis”.

Lenkijoje gaminami keturių taktų 350 ir 500 cm3 motociklai „Junak”, 125 ir 175 cm3— dvitakčiai motociklai „WSK”. Jugoslavijoje Zagrebo gamykla „Tomos” motociklus ir mopedus gamina pagal firmos „Puch”, o Sarajevo gamykla „Pretis”— motociklus ir motorolerius pagal firmos „NSU” licenzijas.

Italijoje motociklus gamina „Moto-Guzzi”, „Gilera”, „MV-Augusta”, „Dukati” (Ducati), „Giro d’Italia” ir kitos firmos. Italijoje labai paplitę maži 50-75 cm3 motociklai ir mopedai. Juos gamina „Morini”, „Benelli”, „Rumi”, „Parilla”, „Mondial”, „Motobi” ir kitos firmos.

Stambiausia pasaulyje moto­ciklų gamykla

Japonijos firma „Honda”— stambiausia pasaulyje moto­ciklų gamykla. Per metus ji gamina daugiau kaip 1,8 mili­jono motociklų. Garsios yra ir japornį firmos „Jamacha”, „Suzuki”, „Kavasaki”. 1973 m. „Suzuki” pagamino eksperi­mentinius motociklus su 45 kW galios vieno cilindro Van­kelio varikliais.

Anglų firmos „Vilje” (Villiers), „Ekselsier” (Exelsior), „Grivs”                 (Greeves), „Frensis-Barnet” (Fransis-Barnett), „Ariel” gamina motociklus su dvitakčiais varikliais. „Vilje” gamykla yra didžiausia pasaulyje dvitakčių motociklinių va­riklių gamykla. Anglų firmos „Norton”, „Triumf” (Triumph), „BSA”, „AJS”, „Rojal” (Royal), „Enfield”, „Metčles” (Match­less), „Vincent” gamina 500-650 cm3 darbinio tūrio moto­ciklus su keturtakčiais varikliais.

Švedai turi dvi motociklų gamyklas —„Huskvarna” (Husqvarna) ir „Monark”. Vakary Vokietijoje motociklus gamina šios firmos: „NSU”, „BMW”, „DKW”, „Puch”, „Ciundap” (Zūndapp) ir kitos. Jungtinėse Amerikos Valstijose motociklus gamina „Har­ley-Devidson”, „Indian” ir kitos firmos. JAV motociklai ne­populiarūs ir naudojami tik policijoje ir kariuomenėje.

Motociklų ypatybės

Kiekvienos šalies motociklai turi savitas ypatybes. Tary­binial motociklai pritaikyti blogesniems keliams, žemesnės kvalifikacijos vairuotojams, todėl jie paprastesni, tvirtesni, patvaresni, bet ir sunkesni. Svedijoje mokesčių sistema ir rei­kalavimai vairuotojo teisėms gauti ypač palankūs, kai moto­ciklo masė ne didesnė kaip 75 kg. Todėl švediški motociklai labai lengvi, detalėms naudojami lengvųjų metalų lydiniai ir atsparūs chromo-molibdeno plienai. Itališki motociklai pasi­žymi dideliu greitėjimu, konstrukcijos novatoriškumu; jie va­dinami temperamentingais ir lyginami su raketomis. Gerus lenktyninius motociklus gamina čekoslovakai, italai, anglai, vokiečiai. Pastaruoju metu vis daugiau ima garsėti japoniški motociklai.

Daugilausia motociklų gaminama Japonijoje — apie 3,7 mi­lijono per metus, Prancūzijoje — 1,2 milijono. Tarybų Sąjun­goje 1973 metais pagaminta daugiau kaip 930 tūkstančių mo­tociklų ir motorolerių.

Šaltinio kategorija: motociklų supirkimas