Motociklas – ekonomiška transporto priemonė
2017-04-27
Motociklams buvo naudojami vieno ir kelių cilindrų oru ir vandeniu aušinami varikliai
2017-05-08

Vokietijos Demokratinėje Respublikoje populiariausias lengvasis automobilis — mikrolitražinis „Trabant”

Vokietijos Demokratinėje Respublikoje populiariausias lengvasis automobilis — mikrolitražinis „Trabant” (pavadinimas reiškia „palydovas, bendrakeleivis”). „Trabantas” — vienintelis pasaulyje masiškai gaminamas lengvasis automobilis su plastmasiniu kėbulu. Nors jų kasmet pagaminama po 100 tūkstančių, bet paklausa tokia didelė, kad VDR gyventojas, norintis įsigyti šią mašiną, turi laukti 5-8 metus.

Po pergalės prieš fašizmą dvi automobilin gamyklos Horch” ir „Audi” Cvikau mieste buvo nacionalizuotos ir sujungtos į liaudies įmonę „Saksonijos žiedas” („Sachsenring”), pavadintą netoli miesto esančios lenktyninės trasos vardu. Per 1951 metų Gegužės pirmosios demonstraciją Cvikau miesto visuomenei pirmąkart buvo parodytas F-8 tipo automobilis su plastmasiniu cluroplasto kėbulu. Niekas tada dar negalvojo, kad šie kėbulai labai išpopuliarės ir kad jiems vartojama plastmasė visiškai pakeis brangius importinius plieninius lakštus. Lengvieji automobiliai P-70 su cluroplasto kėbulu pradedami gaminti serijomis nuo 1955 metų (anksčiau šio automobilio kėbulo karkasas buvo medinis). Kėbulai iš duroplasto turi nemažai privalumų: nerūdija, nepraleidžia šilumos ir triukšmo, tačiau juos pagaminti nelengva, nes technologija dar nepakankamai tobula (dideles detales reikia kaitinti presuose po keliolika minučių). Automobilio P-70 variklio tūris 690 cm3, galia — 22 AG, greitis — 90 km per val. Šis automobilis — vėlesnių „Trabanto” modelių pirmtakas.

Automobilio Trabanto modelis

1964 metais sukuriamas naujas ,Trabanto” modelis („Trabant-601″). Jo kėbulas moderniškesnis, šviesu dideliais langais. Variklis taip pat dvitaktis, dviejų cilindrų, aušinamas oru, tačiau didesnio tūrio (594,5 cm3) ir galingesnis (26 AG). Kaip „Vartburgo”, šio modelio „Trabantų” priekiniai ratai varantieji, priekinių ir užpakalinių ratų pakaba nepriklausoma. Naujojo modelio automobilio ilgis — 3,55 mm, bazė — 2020 mm, svoris 615 kg, maksimalus greitis — 100 km per valandą, šimtui kilometrų jam reikia 6,8 l kuro.

Populiarieji „Trabantai” gaminami jau daugiau kaip 20 metų. Visą šį laiką automobilis buvo modernizuojamas: kuriami tobulesni mazgai, gerėjo jo eksploataciniai rodikliai. „Trabant-601″ — keturvietis, dviejų durų automobilis, tačiau šio modelio automobilių nemažai gaminama ir su trijų durų universalo lipo kėbulu (jų bagažinės tūris — 400 cm3). 1973 m. lapkričio 22 d. buvo pagamintas milijoninis „Trabant”.

„Trabant-601″ modelio automobiliais dalyvaujama žiedinėse ir rali lenktynėse. Varžyboms jie specialiai paruošiami. Sportinėms lenktynėms paruoštas „Trabantais” galima važiuoti 172 km per valandą.

Apie 90% visų VDR pagaminamų „Trabantų” eksportuojama i užsienį: į visas socialistines šalis, taip pat Olandiją, VFR, Belgiją, Islandiją ir kitur.

Šaltinio kategorija: automobilių supirkimas Ukmergėje